پمپ وکیوم روغنی VALUEتک مرحله 13.5متر

  • ۰
  • ۰

پمپ آتش نشانی

در حرفه آتش نشانی وجود پمپ ها یکی از اصلی ترین قطعات در تجهیزات آتش نشانی استپمپ آتش نشانی اصولا فشار لازم برای رساندن آب و مایعات به دیگر تجهیزات را بر عهده دارد. گاهی این مایعات حاوی مواد آسیب زننده است پس باید این پمپ ها مقاوم باشد از این رو رنگ بدنه پمپ ها کاملا تایید شده است تا از خوردگی و آسیب دیدگی در مدت زمان استفاده جلوگیری شود.

در شبکه آتش نشانی تقریبا از پمپ های دو مکشه استفاده می شود، استفاده از این مدل پمپ آتش نشانی باعث فراهم کردن نیروی محرکه در همه مواقع حتی موارد اضطراری است. این پمپ ها با متصل شدن به آب شهری و یا یک مخزن جداگانه آب را با فشار لازم برای خاموش کردن آتش و شرایط ضروری پمپ می کنند.

پمپ های آتش نشانی به صورت کاملا اتوماتیک بوسیله یک سیگنال از تخلیه شروع به کار می کنند. در شبکه آتش نشانی ممکن است از چند پمپ استفاده شود اما هر پمپ کنترل جداگانه ای دارد.

نقش روغن وکیوم در پمپ های وکیوم

محرک های داخل پمپ های آتش نشانی بر دو نوع هستند: دیزلی یا الکتریکی که در گذشته با سوخت بنزین هم این محرک ها به کار می افتادند. پمپ هایی که دارای محرک الکتریکی می باشند برای تقویت فشار مناسب بوده و پمپ هایی که محرک دیزلی دارند برای مخازن آب مناسب هستند.

پمپ های آتش نشانی به چند دسته تقسیم می شوند

پمپ آتش نشانی تک طبقه

این نوع از پمپ ها برای افزایش دادن فشار مایع از نیروی گریز از مرکز استفاده می شوند داخل این پمپ پره ای قرار دارد که بوسیله موتور به حرکت در می آید مایع در میانه پرده وارد میشود و بوسیله نیروی خارج از مرکز آب را با فشار به سمت خروجی هدایت میکند.

پمپ آتش نشانی عمودی

این پمپ ها از نظر مصرف انرژی و افزایش طول عمر بسیار کاربردی هستند. همچنین نصب این گونه پمپ ها بسیار آسان است. از این پمپ ها زمانی استفاده میشود که نیازمند به جریان کمی باشد.

پمپ آتش نشانی اسپیلت کیس

این پمپ ها بسیار کارآمد هستند و اغلب از این پمپ ها در لوله کشی استفاده می شود.

همه پمپ های آتش نشانی جهت راه اندازی به کنترلرها نیاز دارند این کنترلر ها باید قابل اعتماد باشند زیرا قرار است در مواقع اضطراری از آنها استفاده نمود.

انجمن ملی آتش نشانی امریکا یا NFPA استانداردی برای پمپ های آتش نشانی ساخته شده می دهد که این پمپ ها باید قابلیت استفاده در زمان های طولانی و قابلیت حفاظت در برابر آتش را داشته باشند. همچنین این پمپ ها باید دارای تابلو برق استاندارد بوده تا استاندارد ملی آن را تایید کند. هنگام خرید باید حتما به نشان استاندارد این پمپ ها دقت شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی